Το έργο κι εμείς

Ταυτότητα έργου

Το 2012, μετά απο εκπαίδευση 17 ετών σε κλειστό Σχολείο Διδακτικής του εξωτερικού και 23 χρόνια διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων στην ιδιωτική εκπαίδευση, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα εκπαιδευτικό έργο αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. Απο τότε μέχρι σήμερα στέκομαι μπροστά στην κάμερα και δίπλα στο μαθητή και τον εκπαιδευτικό υπηρετώντας τις ανάγκες τους.

Σήμερα το έργο έχει προχωρήσει πολύ χάρη σε εσάς. Απο την αρχή του 2020 βρίσκεται δίπλα μας ένας ευρωπαϊκός όμιλος, ο οποίος με την υποστήριξη και τις συμβουλευτικές του παρεμβάσεις οδηγεί το έργο σε διεθνή πορεία. Μια σειρά απο νέα έργα, όπως οι δυο νέοι πυλώνες (αγγλόφωνος και ελληνικός), καθώς και το Σχολείο Διδακτικής, αλλά και πλήθος διεθνών συνεργασιών στο πεδίο των νέων τεχνολογιών, μας επιτρέπουν να πούμε με βεβαιότητα πως το έργο μας είναι σε θέση να προσφέρει αποτελεσματικά στα ελληνικά και διεθνή εκπαιδευτικά δρώμενα και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας.

Για όλη αυτή την πορεία αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω για μια ακόμα φορά!

Φώτης Παντόπουλος

“Αγαπητοί φίλοι, με τη στήριξη και την κριτική σας γινόμαστε καλύτεροι. Κάθε έργο μας θα είναι και δικό σας. Εμείς θα είμαστε πάντα εδώ για να φροντίζουμε όσα χρειάζεται.”

Ιωάννα Χαλβαντζή (Φιλόλογος - Πληροφορικός / Υπεύθυνη του έργου στην Ελλάδα)
Αποστολή

Ήδη απο το 2000, το γλωσσικό μάθημα, που αποτελεί τον κύριο πυρήνα του έργου, ενώ εμπλουτίζεται με πολλά πεδία γλωσσικών δεξιοτήτων, θεωρούμε πως δεν κατανοείται αντίστοιχα απο τον εκπαιδευτικό. Κι αυτό γιατί, ενώ θα έπρεπε η αλλαγή αυτή να αποτελέσει για το φιλόλογο μια πρόκληση για προσωπική διδακτική προσέγγιση, η εμφάνιση και εκτεταμένη κυκλοφορία του βοηθητικού βιβλίου οδήγησε στη διαμόρφωση μιας νοοτροπίας που δυστυχώς απομάκρυνε δάσκαλο και μαθητή απο τη διαδικασία εξερεύνησης και εξοικείωσης με τα σχολικά εγχειρίδια και την πραγματική φιλοσοφία του μαθήματος. Το πρόβλημα αναδείχθηκε ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες αλλαγές που δρομολογήθηκαν απο το 2018, οπότε και ο βαθμός εξάρτησης του εκπαιδευτικού μεγιστοποιήθηκε, με αποτέλεσμα να προκληθεί και έντονη σύγχυση στο φιλολογικό χώρο.

Έχοντας γνωρίσει απο κοντά όλη αυτή την πραγματικότητα σε μια πορεία απο το 1988 μέχρι σήμερα στον εκπαιδευτικό χώρο, θέσαμε ως στόχο του έργου την προσπάθεια να απεγκλωβίσουμε το συνάδελφο φιλόλογο, βοηθώντας τον να γνωρίσει και να υιοθετήσει μια εκ θεμελίων διαφορετική οπτική για το μάθημα και τις απαιτήσεις του. Τα Εξελιγμένα Μοντέλα Διδακτικής, εργαλείο που προσπαθήσαμε να κατακτήσουμε σε μια μακρά εκπαίδευση 17 ετών και στη συνέχεια να μοιραστούμε με την Ομάδα Έργου και τους εκπαιδευόμενους, είναι η δυνατότητα με την οποία φιλοδοξούμε να αναστρέψουμε το κλίμα αυτό. Η ένθερμη ανταπόκρισή σας μας δίνει την ελπίδα ότι σταδιακά το πετυχαίνουμε!

Φιλοσοφία

Πιστεύουμε ακράδαντα στις δυνατότητες καθενός να μάθει και να κατακτήσει τη γνώση. Όταν μάλιστα αυτός είναι ο Δάσκαλος, θεωρούμε ότι και μπορεί και οφείλει, τόσο απέναντι στον εαυτό του, όσο και στους μαθητές του. Η γνώση πρέπει να είναι μια παγκόσμια περιουσία και προς την κατεύθυνση αυτή οφείλουμε να ενεργούμε με κάθε μέσο που διαθέτουμε εμείς που μπορούμε στο όνομα των πολλών και του μέλλοντος. Είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε άξιους Δασκάλους και αυτό που κυρίως μας δίδαξαν ήταν να μοιραζόμαστε τη γνώση. Πάνω στη φιλοσοφία αυτή οικοδομήθηκε το “My name is Teacher” και έτσι το γνώρισαν οι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα από το 2012. Με την ίδια φιλοσοφία εκπαιδεύουμε και την Ομάδα Έργου, τους συναδέλφους εκείνους που βρέθηκαν δίπλα μας και θέλησαν να συμπορευθούν στην προσπάθεια αυτή.

Βασική αρχή της διδασκαλίας μας -και συνακόλουθα του μοντέλου Διδακτικής που πρεσβεύουμε- είναι να στηρίζεις τη μαθησιακή πορεία στους παρακάτω κρίσιμους πυλώνες:

  • Να θέλεις να μάθεις και να δείξεις το δρόμο και σε άλλους.
  • Να φροντίζεις (να μπορείς) να απαντάς στις ερωτήσεις του εαυτού σου και των άλλων.
  • Να χρησιμοποιείς σωστά τα κατάλληλα εργαλεία και να κάνεις κάθε προσπάθεια για την εύρεσή τους.
  • Να προβληματίζεσαι διαρκώς για την κατάλληλη μεθοδολογία και να κάνεις την αυτοκριτική σου με τόλμη και αυστηρότητα.
  • Να εξηγείς αναλυτικά τι πρόκειται να κάνεις, για ποιο λόγο, με ποιο τρόπο, και πώς τελικά το υλοποιείς.
  • Να ελέγχεις με τρόπο αθόρυβο και συνεργατικό τα (προσδοκώμενα) αποτελέσματα.
  • Να είσαι πάντα ευγνώμων προς τους συνεργάτες και τους μαθητές σου, γιατί χωρίς αυτούς καμιά διαδικασία δεν μπορεί να υπάρξει.

Αυτά μάθαμε, αυτά πιστεύουμε, με αυτά εργαζόμαστε, αυτά μοιραζόμαστε! Σας περιμένουμε!

Η Ομάδα Έργου του “My name is Teacher”

Translate »